sunnuntai 11. tammikuuta 2015

Vuosi elämästäni, päivä 258

Päivä 258, 22.12.2014

Peruin serkkutreffit. Eihän meille kukaan halua tulla, kuka haluais vapaaehtoisesti tulla homeiseen taloon!?

Maanantai, arkipäivä. Alkoi asioiden selvittäminen. Onneksi lähipiirissä on alan jos toisenkin taitajia, joten saatiin vinkkejä miten edetä.

* Älkää tehkö homekohdalle mitään.
* Soittakaa tarkastajalle (mutta ei kelle tahansa tarkastajalle).
* Hommatkaa asianajaja. Hommatkaa hyvä asianajaja!
* Asiasta on tehtävä ensimmäiseksi myyjäpuolelle reklamaatio. Olkaa ehdottomasti yhteydessä myyjään.

Tommi soitteli tarkastajaa, minä asianajajaa. Oltiin jo eilen ilmoitettu myyjäpuolelle homelöydöstä.

Jouluun on kaksi päivää aikaa. Joulun aikana ei mikään asia edisty mitenkään. Meidän elämä on tässä kyseessä ja koko maailma vaan pysähtyy koska on joulu. Miten se voi olla niin?!

Mitä siis me löydettiin? Meidän talo on rakennettu 1985, ja yläkertalaajennus on tehty 1998. Yläkerrassa on "upotettu" parveke, ei siis sellasta ulkonevaa, ja nurkasta joka on parvekeseinää vasten, löytyi selkeä homelöydös lattialistan yläpuolelta. Ulkona oli kylmää ja pakkasta, lattialistat homeseinässä, sisäpuolella taloa siis, olivat jäiset. Lattia muovimaton alla tuntui noin neliön alueelta selkeästi kostealta, muovimatto oli kuprulla. Tässä kohtaa meillä on ollut perus Ikean Malm-lipasto ja lattia on vähän painunut sen painosta. Tämä tuntuu mun järjellä ajateltuna aivan käsittämättömältä! Eikö lattian pitäis olla melko kostea että se pääsee painumaan..?

Tommi sai tarkastajalta ohjeen, että koska talossa on hometta, ei siellä voi olla. Itku silmässä soitin isälle, että saanko mä lasten kanssa lähteä niiden takkahuoneeseen, ei meillä ole muutakaan paikkaa! Enhän mä voi viiden alaikäisen kanssa jäädä taloon, jossa on hometta. Pakattiin mukaan vaan vähän vaatetta ja peitot ja pleikkari ja hurautettiin mummin ja vaarin luokse.

Mummin ja vaarin luona on myös Joonas, Essi, John ja Hilla. Onneksi talo on iso. Mä nukun lasten kanssa takkahuoneessa, pistettiin vaan sohvat vastakkain niin siinä on mun ja pienten sänky, Nuutti ja Moa saavat ilmapatja. Nyt tosin Nuutti nukkuu siinä yksin kun Moa ei ole vielä tullut takaisin. Roope oli jo viime yön mummin ja vaarin luona ja nukkui Joonaksen vieressä yläkerrassa laverilla, nukkuu siinä jatkossakin.



Mä olen shokissa, ihan selvästi. Välillä lamaannun niin että menee toimintakyky. Joulufiilis? Juu ei ole. Ei ollenkaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit :).