sunnuntai 22. toukokuuta 2011

Ylimummi 80-vuotta

Meidän oma rakas ylimummi täytti 20.5. pyöreät 80-vuotta! Mä sain tehdä kakut mummin vastaanotolle. Meidän ylipappa täyttää kesäkuussa 90-vuotta, ja koko suvun juhlat pidetään kesäkuun puolella.


Ensimmäiselle juhlapäivälle toivottiin täytekakku sekä voileipäkakku. Tein varmuuden vuoksi kaksi vähän pienempää voileipäkakkua, että varmasti riittää kaikille. Ylläri, että kakku no 2 jäi kokonaan syömättä :D.


Tässä kuitenkin ensin täytekakku.
Tämän kakun sisälle tuli väleihin kinuskia, vadelmia, sekä vadelmamoussea. Kakun päällä on kinuskia, pursotukset jälleen kerran floravispiä.


Voileipäkakut näyttivät tältä.

Näissä oli kummassakin samat täytteet. Täyte 1: savukalaa (siikaa ja lohta), aurajuusto, creme fraichea. Täyte 2: katkarapuja, katkaraputuorejuustoa, mätitahnaa, tilliä, kurkkua ja creme fraichea.  Molempia täytteitä tuli kaksi väliä.


Lauantaina mummin sukulaisia saapui Keuruulta Vaasaan. Tälle päivälle tein pienemmän kakun, joka näytti tältä.
Tähän kakkuun väliin tuli mustikkamoussea ja valkosuklaamoussea. NamNam!! Kakku on tehty pienempään vuokaan kolmen munan pohjalla. Hyvin riitti kun syöjiä oli seitsemän. 


Vielä kerran, onnea YLIMUMMI <3 !!!

2 kommenttia:

  1. Siis täh? Miten oot voinut osata tehdä noi kakut??? Mistä olet oikein oppinut. Wow, im more than impressed. t- Heini

    VastaaPoista
  2. Heini, mä olen siis koulutukseltani restonomi nimenomaan keittiöpuolelta.. Mutta ihan mä olen kai tekemällä oppinut. Kiitos kehuista!

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit :).